OGÓLNE WARUNKI KORZYSTANIA Z APARTAMENTÓW „BESKID APARTMENT” (REGULAMIN WYNAJMU I ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ)
§ 1 Przedmiot regulaminu
Regulamin Beskid Apartment określa warunki, na których Najemca może dokonać rezerwacji i najmu krótkoterminowego apartamentów zarządzanych przez OGROMAR MARCIN PRZYBYŚ z siedzibą w Kobylany 67, 26-640 Skaryszew, NIP: 7962785261 (dalej zwana „Wynajmującym”).
Wszystkie Apartamenty wynajmowane są na doby i najem ma charakter krótkoterminowy co nie służy zaspokajaniu stałych potrzeb mieszkaniowych Najemców.
Rozpoczęcie pobytu jest równoznaczne z zaakceptowaniem Regulaminu przez Gościa bez zastrzeżeń. Dokonując w/w czynności Gość potwierdza, że zapoznał się i akceptuje warunki Regulaminu Beskid Apartment w imieniu swoim i towarzyszących osób, z którymi przebywa.
Regulamin obowiązuje wszystkich Gości przebywających na terenie wynajmowanego Obiektu.
§ 2 Rezerwacja, meldunek, doba hotelowa
Przedmiotem najmu są całe apartamenty należące lub będące w posiadaniu Wynajmującego, niezależnie od ilości osób jaka ma zamieszkiwać w apartamencie.
Rezerwacji dokonuje się poprzez stronę internetową www.beskidapartment.pl oraz przez pośredników takich jak Booking, Airbnb i inne;
Dokonanie rezerwacji przez system elektroniczne (strony, aplikacje, booking.com) jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego regulaminu. W momencie dokonania rezerwacji niniejszą umowę najmu uważa się za zawartą.
Do zawarcia umowy dochodzi poprzez dokonanie rezerwacji i wpłatę zadatku, części lub całości należności za pobyt w Obiekcie.
Apartament jest wynajmowany na doby hotelowe, udostępniony dla Gości po opłaceniu całkowitej należności za pobyt.
W ciągu 24 godzin od momentu dokonania rezerwacji Gość zobowiązany jest wpłacić zadatek w wysokości określonej w formularzu rezerwacyjnym. Zadatek może zostać uiszczony za pośrednictwem szybkich płatności Przelewy24, BLIK, kartą kredytową/debetową lub przelewem tradycyjnym na numer konta podany w zakładce Kontakt na stronie www.beskidapartment.pl. W przypadku wyboru przelewu tradycyjnego prosimy o przesłanie potwierdzenia przelewu na rezerwacje@beskidapartment.pl. Brak wpłaty zadatku w terminie 24 godzin od chwili dokonania rezerwacji skutkuje uznaniem umowy za niezawartą.
W przypadku podania danych karty kredytowej/debetowej do zabezpieczenia rezerwacji, gość wyraża zgodę na obciążenie karty kosztem pobytu, tj. pobranie zadatku oraz pozostałej kwoty za pobyt, zgodnie z warunkami rezerwacji.
Obiekt nie jest operatorem systemu płatności Przelewy24, zasady bezpieczeństwa oraz ochrony danych stosowane przez operatora dostępne są na jego stronie internetowej.
Zasady rezerwacji za pośrednictwem portali rezerwacyjnych (innych aniżeli beskidapartment.pl) normują regulaminy pośredników.
Dokonanie rezerwacji potwierdzane jest pocztą elektroniczną poprzez przesłanie wiadomości e-mail na adres Najemcy wskazany w rezerwacji / zgłoszeniu kontaktowym lub poprzez system wiadomości wewnętrznych platformy booking.com lub innej platformy rezerwacyjnej.
Gość zobowiązany jest uregulować całość należności za pobyt najpóźniej na 7 dni do przyjazdu (Chyba że obydwie strony ustaliły inaczej) – w przypadku nieopłacenia pobytu w tym terminie Beskid Apartment będzie uprawniony do odstąpienia od umowy zawartej z Gościem i zatrzymania wpłaconego zadatku.
Podawane ceny są cenami brutto i zawierają 8% VAT.
Najemca ma prawo otrzymać fakturę za pobyt w apartamencie. O potrzebie uzyskania faktury Najemca ma obowiązek poinformować Wynajmującego na etapie rezerwacji.
Wpłacony zadatek jest bezzwrotny. W przypadku braku przyjazdu do obiektu z jakichkolwiek przyczyn, w tym także losowych i zdrowotnych, lub rezygnacji z pobytu, nawet po ówczesnym poinformowaniu obiektu, wpłacony zadatek nie podlega zwrotowi. W przypadku rezygnacji z pobytu na więcej niż 7 dni przed dniem rozpoczęcia pobytu, gość traci cały wpłacony zadatek w wysokości zależnej od rezerwacji tj. 30% lub więcej. W przypadku rezygnacji lub anulacji na mniej niż 7 dni do daty rozpoczęcia pobytu lub niedojechania do obiektu, gość traci 100% wartości rezerwacji. Jeżeli w momencie anulacji na mniej niż 7 dni gość nie uregulował pełnej kwoty za pobyt a ponosi pełny koszt anulacji, zobowiązany jest do dopłacenia brakującej kwoty.
Do 30 dni przed przyjazdem Gość może zmienić datę rezerwacji na ten sam apartament co pierwotna rezerwacja. Koszt nowego pobytu zostaje obliczony zgodnie z cennikiem w nowym, wybranym terminie, jednak w przypadku wyboru tańszego terminu różnica nie jest zwracana.
Do ceny wynajmu Apartamentu doliczana jest jednorazowa opłata serwisowa za przygotowanie Apartamentu, której wysokość jest wyświetlana przy dokonywaniu rezerwacji i automatycznie dodawana do całkowitej kwoty rezerwacji.
Dodatkowa wymiana kompletu pościeli i ręczników w trakcie trwania pobytu możliwa jest wyłącznie na życzenie Najemcy, za dodatkową opłatą w wysokości 40zł/osoba. Tym samym, na życzenie Najemcy możliwe jest odpłatne sprzątanie lokalu podczas pobytu w kwocie 150zł.
W przypadku pozostawienia Apartamentu w stanie wymagającym dodatkowego sprzątania, wykraczającego poza standardowe czynności porządkowe Gość zobowiązany jest do pokrycia dodatkowych kosztów, na postawie wystawionego dokumentu rozliczeniowego.
Doba hotelowa w Apartamencie rozpoczyna się o godz. 15.00 w dniu przyjazdu, a kończy o godz. 10.00 ostatniego dnia pobytu, chyba że indywidualne umowy lub uzgodnienia z Beskid Apartment stanowią inaczej
Wcześniejsze zameldowanie/późniejsze wymeldowanie jest możliwe za dodatkową opłatą, w przypadku chęci skorzystania z takiej opcji należy skontaktować się drogą telefoniczną bądź e-mail. Obiekt uwzględnia prośbę o przedłużenie doby w miarę dostępności Apartamentów.
Nieuzgodnione z Obiektem wymeldowanie po godzinie 10:00 w ostatnim dniu rezerwacji jest równoznaczne z przedłużeniem pobytu. Brak opuszczenia przez gościa Apartamentu wraz z wszystkimi nieruchomościami do godziny 10:00 wiąże się z naliczeniem dodatkowej opłaty w wysokości 100 PLN złotych za każdą godzinę opóźnienia w opuszczeniu Apartamentu. W przypadku podania danych karty kredytowej do rezerwacji Obiekt ma prawo obciążyć kartę kredytową. W przypadku braku zabezpieczenia rezerwacji kartą kredytową Gość zobowiązany jest do opłacenia wystawionej faktury.
W dniu przyjazdu, jeśli cały pobyt jest opłacony, gość otrzyma za pośrednictwem wiadomości sms lub e-mail instrukcje dotyczące zameldowania – w zależności od rodzaju apartamentu – kod do sejfu z kluczami lub kod do klamki elektronicznej.
W dniu wyjazdu klucze należy pozostawić w sejfie/skrytce na klucze i wymieszać cyfry na sejfie, by nie pozostał widoczny kod.
Beskid Apartment zastrzega sobie prawo do odmowy przedłużenia pobytu Gościa w Apartamencie, w przypadku niedokonania pełnej płatności za dotychczasowy okres pobytu oraz w przypadku nieprzestrzegania regulaminu.
Osoby niezameldowane mogą przebywać za zgodą i na odpowiedzialność Gościa w zajmowanym przez niego Apartamencie wyłącznie od godz. 09.00 do godz. 22.00. Po godz. 22.00 istnieje obowiązek zgłoszenia pobytu dodatkowych osób. Przebywanie osób niezakwaterowanych w Apartamencie Gościa po godzinie 22.00 jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez najmującego Apartament, na odpłatne dokwaterowanie mu tych osób do Apartamentu.
W przypadku wystąpienia nieprzewidzianych i niemożliwych do natychmiastowego usunięcia okoliczności, w szczególności wpływających na bezpieczeństwo Gościa lub jego majątku, Beskid Apartment zastrzega sobie prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu wpłaconego zadatku, bądź zaoferowania Gościowi innego podobnego do pierwotnie oferowanego Obiektu.
Gość nie może przekazywać Apartamentu innym osobom, nawet jeżeli nie upłynął okres, za który uiścił należną opłatę za pobyt.
Wcześniejszy wyjazd Gościa z przyczyn niezależnych od Beskid Apartment nie uprawnia Gościa do otrzymania zwrotu kwoty za niewykorzystane świadczenia.
Na terenie niektórych obiektów znajdują się części wspólne, które są przeznaczone do korzystania dla najemców lokali takie jak: sauna, jacuzzi, rowerowania, narciarnia, część wypoczynkowa. • Korzystanie z pomieszczeń wspólnych wiąże się z akceptacją regulaminu korzystania każdego z nich. Regulaminy dostępne są na stronie internetowej.
Kod otwierający pomieszczenia w częściach wspólnych jest tożsamy z numerem przypisanym do wynajętego apartamentu.
§ 3 Zasady ogólne
Wynajmujący zapewnia warunki pełnego i nieskrępowanego pobytu Najemcy w apartamencie.
W ciągu 2 godzin od wejścia do Apartamentu Gość jest zobowiązany zawiadomić Wynajmującego o wszelkich szkodach i brakach zastanych w wyposażeniu Apartamentu wysyłając wiadomość na rezerwacje@beskidapartment.pl, pod rygorem uznania, że do szkody doszło podczas jego pobytu w Obiekcie.
Gość ponosi odpowiedzialność materialną i prawną za wszelkiego rodzaju uszkodzenia, zniszczenia, zanieczyszczenia i braki wyposażenia w Apartamencie oraz w każdym innym miejscu na terenie wynajmowanego Obiektu, powstałe z jego winy lub z winy towarzyszących mu lub odwiedzających go osób, w tym również z winy dzieci i zwierząt pozostających pod jego opieką. Beskid Apartment ma prawo obciążyć Gościa odszkodowaniem z tytułu naprawienia szkody w pełnej wysokości jak również do poniesienia kosztów utraconych korzyści związanych z wyłączeniem pomieszczenia wymagającego, z przyczyn leżących po stronie Gościa, napraw lub remontu.
Po wyjeździe Gościa z Apartamentu Beskid Apartment ma 72 h (liczone od godz. 10.00 w dniu wyjazdu) na zgłoszenie Gościowi ewentualnie powstałych po nim szkód. Zgłoszenie to może mieć formę SMS, telefoniczną lub mailową.
Każdorazowo opuszczając Apartament Gość powinien wyłączyć telewizor, zgasić światło, zamknąć krany instalacji wodociągowej, zamknąć okna, wyjścia na balkon i drzwi wejściowe.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za szkody majątkowe lub osobiste poniesione przez Najemcę lub osoby trzecie w trakcie realizacji umowy, które powstały z przyczyn, za które Wynajmujący nie odpowiada.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za wniesione i pozostawione rzeczy po zakończeniu najmu. Przedmioty pozostawione przez Najemcę będą na życzenie odesłane – na wskazany przez Najemcę adres i na koszt Najemcy. Pozostałe rzeczy Wynajmujący przechowuje przez okres 7 dni kalendarzowych od dnia zakończenia pobytu i po upływie tego okresu owe rzeczy traktuje się jako porzucone z zamiarem wyzbycia się i utylizuje na koszt i odpowiedzialność Najemcy.
Najemca przyjmuje do wiadomości fakt, iż apartamenty nie są wyposażone w sejf, a zatem to Najemca zobowiązany jest do zabezpieczenia wnoszonych do apartamentu przedmiotów, w tym wszelkich kosztowności jak i środków pieniężnych, przed ich zniszczeniem, utratą lub uszkodzeniem.
Dzieci poniżej 13 roku życia powinny przebywać na terenie Obiektu pod stałym nadzorem opiekunów prawnych. Opiekunowie prawni ponoszą odpowiedzialność materialną za wszelkie szkody powstałe w wyniku działania dzieci. Osoby małoletnie od 13 do 18 roku życia mogą samodzielnie korzystać z usług Obiektu na wyłączną odpowiedzialność opiekunów prawnych.
Do obowiązku Gościa należy staranne przechowywanie wszelkich kluczy do Apartamentów i pilotów do bram. Zgubienie klucza/karty skutkuje obciążeniem Najemcy karą umowną w kwocie 200 złotych, co stanowi koszt wymiany zamka/systemu zabezpieczeń.
W lokalach obowiązuje całkowity zakaz posiadania zwierząt, chyba że zostanie inaczej uzgodnione z Wynajmującym. W przypadku naruszenia niniejszego zakazu Najemca zobowiązany jest uregulować karę umowną w wysokości 500 złotych.
Wykorzystywanie apartamentów do innych celów niż mieszkalne np. organizowanie imprez, uroczystości lub przyjęć towarzyskich jest dozwolone o ile nie narusza przepisów porządkowych oraz ciszy nocnej. W przypadku naruszenie przepisów porządkowych w tym ciszy nocnej, Wynajmujący obciąży Najemcę karą umowną w kwocie 500 złotych, zastrzegając sobie także możliwość wypowiedzenia najmu ze skutkiem natychmiastowym.
W apartamentach obowiązuje zachowanie ciszy nocnej w godzinach 22:00 – 6:00. Naruszenie ciszy nocnej skutkuje obciążeniem Najemcy karą umowną w wysokości 500 złotych, zastrzegając sobie także możliwość wypowiedzenia najmu ze skutkiem natychmiastowym.
W apartamentach obowiązuje całkowity zakaz palenia. Naruszenie zakazu palenia skutkuje obciążeniem Najemcy karą umowną w wysokości 500 złotych za dodatkowe sprzątanie.
Ze względu na bezpieczeństwo przeciwpożarowe zabronione jest w Apartamencie używanie przedmiotów typu: świeczki, urządzenia elektryczne, które nie stanowią wyposażenia Apartamentu.
Gościowi nie wolno dokonywać jakichkolwiek zmian w Apartamencie i jego wyposażeniu. Zabronione jest wynoszenie mebli i wyposażenia poza obręb Apartamentu, w tym na balkon/taras mebli które nie są do tego przeznaczone.
W przypadku zaistnienia siły wyższej, takiej jak np. katastrofa naturalna, strajk czy stan wyjątkowy, uniemożliwiających lub w nadmiernym stopniu utrudniających realizację Umowy najmu, żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swych zobowiązań.
Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku zauważenia uchybień w jakości świadczonych usług lub w innym zakresie.
Reklamacja może zostać złożona przez Gościa w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rezerwacje@beskidapartment.pl.
Beskid Apartment ustosunkuje się do otrzymanej od Gościa reklamacji w terminie do 30 dni (chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej) i poinformuje go o sposobie rozpatrzenia reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej.
§ 4 Postanowienia końcowe
W sprawach nie uregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a w odniesieniu do Konsumentów również Ustawy konsumenckiej.
W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
Wynajmujący jest uprawniony do wprowadzania zmian do niniejszego regulaminu z ważnych powodów (np. zmiana obowiązujących przepisów, zmiana zasad rezerwacji, zmiany wynikające z aktualnej sytuacji epidemiologicznej). W przypadku wprowadzenia zmian do niniejszego regulaminu odpowiednia informacja o zmianach w regulaminie zostanie umieszczona na stronie internetowej z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian. W razie braku akceptacji zmienionego regulaminu, Najemca ma prawo do rezygnacji z najmu.
Postanowienia regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 5 Polityka prywatności
Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu rezerwacji, wyjaśnienia okoliczności ewentualnego naruszenia Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa, oraz rozpatrywania ewentualnych reklamacji i innych kwestii wymienionych w tabeli celów i podstaw prawnych przetwarzania danych osobowych zamieszczonej poniżej.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, że :
Administratorem danych osobowych pozyskanych w procesie rezerwacji w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa powszechnie obowiązującego, jest OGROMAR MARCIN PRZYBYŚ z siedzibą w Kobylany 67, 26-640 Skaryszew, NIP: 7962785261.
Podanie danych jest dobrowolne, aczkolwiek niezbędne do skorzystania z usług, w tym do np. korzystania z serwisu, zawarcia umowy, odpowiedzi na Państwa zapytanie lub poruszone przez Państwa zagadnienie.
Dane osobowe są pozyskiwane bezpośrednio od Państwa lub od osób / podmiotów trzecich np. podmiotu w imieniu, którego Państwo występują lub naszych Partnerów, a także z innych ogólnodostępnych rejestrów. Informacje uzyskujemy również poprzez uzupełnienie formularza kontaktowego lub poprzez pliki cookies.
Kontakt z osobą nadzorującą przetwarzanie danych osobowych w organizacji Usługodawcy jest możliwy drogą elektroniczną pod adresem e-mail: rezerwacje@beskidapartment.pl
Usługodawca ma prawo udostępniać dane osobowe Użytkownika oraz innych jego danych podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa (np. organom ścigania).
W przypadku kontaktu z Administratorem za pomocą serwisu lub danych kontaktowych podanych w serwisie, Administrator przetwarza dane podane przez Państwa w celu nawiązania kontaktu (jak również m.in. dokonania rezerwacji, rejestracji właściciela obiektu) w tym imię, nazwisko, adres e-mail lub nr telefonu, treść zadanego pytania lub poruszonego zagadnienia oraz ewentualnie inne dane, które Państwo podali. W związku ze stosowaniem plików cookies do celów statystycznych, Administrator może przetwarzać następujące dane: adres IP, długość trwania danej sesji, częstość odwiedzania serwisu.
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą:
a) upoważniony do tego personel Administratora,
b) podmioty przetwarzające dane osobowe na zlecenie Administratora dla wypełnienia celów, dla jakich dane te są zbierane (w szczególności podmioty dostarczające rozwiązania IT oraz świadczące usługi IT i wsparcia technicznego). Podmioty te muszą mieć dostęp do danych, aby wykonywać swoje obowiązki. Podmioty te będą miały dostęp do danych osobowych tylko w zakresie niezbędnym do realizacji spoczywających na nich zadań.
c) organy władzy publicznej oraz podmioty wykonujące zadania publiczne lub działające na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
Okres przetwarzania danych jest związany z celami i podstawami ich przetwarzania, w związku z czym:
a) dane przetwarzane na podstawie wymogów ustawowych będą przetwarzane przez czas, w którym przepisy prawa nakazują przechowanie danych;
b) dane przetwarzane w celu zawarcia i realizacji umowy będą przetwarzane przez okres niezbędny do jej realizacji i rozliczenia, co może być w stosownych wypadkach przedłużone o okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych.
c) dane przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora będą przetwarzane do czasu skutecznego złożenia sprzeciwu lub ustania tego interesu, np. dane przetwarzane w celu dochodzenia lub obrony przed roszczeniami będą przetwarzane przez czas równy okresowi przedawnienia tych roszczeń.
d) dane przetwarzane na podstawie zgody będą przetwarzane do momentu cofnięcia zgody.